Table of Contents
Geen idee hoe je je magazijninrichting precies moet aanpakken of waarop je moet letten? Dan kan een ABC-analyse - Opslagsystemen met palletstellingen je zeker op weg helpen. Vergeet verder niet om onze infographic te raadplegen. Daarin vind je alle aandachtspunten op een rijtje. Klik op onderstaande afbeelding om de infographic te openen. De Arbowet stelt eisen aan de inrichting van magazijnen om de veiligheid en welzijn van werknemers te waarborgen
Het is essentieel om de specifieke richtlijnen van de Arbowet te volgen voor een veilige magazijnomgeving. Een winkel magazijn is een centrale opslagruimte waar goederen en producten worden bewaard die bestemd zijn voor verkoop, zowel in fysieke winkels als in een B2B-bedrijf of online shop. Het omvat het ontvangen, opslaan, en organiseren van items voordat ze naar klanten worden verzonden of aangeboden.
Een gesloten magazijn is een opslagruimte waar niet iedereen zomaar mag binnenlopen (Palletstellingen voor bouwmaterialen). Alleen geautoriseerde personen mogen deze ruimtes betreden, wat zorgt voor extra veiligheid en controle over de opgeslagen goederen. Een gesloten magazijn wordt vooral gebruikt voor gevoelige of specifieke items zoals elektronica, medicijnen, of vertrouwelijke documenten. Het beperken van de toegang kan ook bijdragen aan een efficiënter voorraadbeheer, aangezien er minder kans is op onverwachte verstoringen of verplaatsingen van goederen
Voor het transport binnen het magazijn worden voertuigen zoals hef- en reachtrucks gebruikt. Daarnaast is er meestal een systeem aanwezig voor voorraadbeheer. Om de veiligheid van het personeel te waarborgen, zijn er veiligheidsmarkeringen en -borden aangebracht - tussenvloeren. Goed doordachte pickingroutes besparen magazijnmedewerkers veel onnodige kilometers. Je hebt twee mogelijkheden wat die routes betreft: klant- of productgestuurd
Welk systeem het beste is, hangt af van het magazijn. Wil je bestelde producten tegelijk leveren, dan is de klantgerichte pickingroute de beste optie. Ook als de bestellingen tijdens het orderpicken continu blijven binnenlopen, is een klantgestuurd systeem handiger - Legbordstellingen voor efficiënt magazijnbeheer. Bedrijven die pas aan het eind van de dag al hun bestellingen verzamelen, kunnen kiezen uit klant- of productgestuurde routes, en schakelen daarbij het liefst software in om uit te zoeken wat het meest efficiënt is
Deze drie grote routestrategieën vormen de ruggengraat van je magazijn:S-shape: de orderpicker slingert in een S-vorm het hele magazijn door (Fetra magazijnwagens met ergonomisch ontwerp). Largest gap: de orderpicker loopt de gang in langs de kant waar het product het dichtst bij staat. Combinatie: bij een combinatie van S-shape en largest gap kijkt de orderpicker per gang of het slimmer is om helemaal door te lopen of terug te keren
Door gekleurde lijnen en vakken aan te brengen, kun je namelijk visueel aangeven welke functie een bepaalde ruimte, plek of product heeft. Verzorg dus je vloermarkering en baken met vloertape, stickers of markeerverf af wat waar hoort. Tot slot zijn er een aantal producten die zeker niet mogen ontbreken en die je helpen bij het optimaliseren van de processen in je magazijn.
Moet je regelmatig grote hoeveelheden producten verpakken? Dan ben je zonder twijfel gebaat bij een professionele inpaktafel.Bij voorkeur is je inpaktafel in hoogte verstelbaar, zodat medewerkers geen rug- of andere klachten krijgen. Schaf een modulair systeem aan als je niet goed kunt inschatten hoeveel (bijkomende) bestellingen je kunt verwachten. Denk goed na over extra voorzieningen, zoals een rolhouder met snijmes en andere accessoires.
We leveren niet alleen alle meubilair en onderdelen, van stellingen tot werkbanken, maar denken mee na over de ideale inrichting van zowel nieuwe als bestaande magazijnen. In onze gratis whitepaper. Grootvakstellingen voor seizoensgebonden artikelen stellen we Rapid Racking aan je voor, een totaaloplossing van de Manutan Groep, en vertellen we meer over het wettelijk kader waarmee je rekening moet houden wanneer je je magazijn (her)inricht
Een licentie is slechts het begin, geen complete oplossing. Sommige bedrijven denken dat een Microsoft 365-abonnement automatisch betekent dat hun werkplek volledig is ingericht en beveiligd. fetra magazijnwagen. Maar dat is niet het geval (Palletstellingen met automatisch picksysteem). Hoewel Microsoft 365 uitstekende tools biedt zoals Teams en SharePoint, is het slechts een platform. Zonder een goede inrichting, actief beheer en extra beveiligingsmaatregelen blijven er grote risico’s bestaan
Cyberaanvallen worden steeds geavanceerder. Basisbeveiligingsfuncties zoals multifactor-authenticatie zijn belangrijk, maar niet genoeg om bedreigingen zoals ransomware of phishing af te weren. Om prettig te werken en productief te kunnen zijn, moeten medewerkers deskundige hulp krijgen als zij problemen ondervinden. Een echte Moderne Werkplek combineert technologie, beheer en beveiliging in één oplossing.
In de markt wordt vaak geadverteerd met goedkope werkplekoplossingen. Maar wat u niet ziet, zijn de beperkingen en risico’s die daarbij komen kijken. Denk aan onvoldoende beveiliging, slechte integratie of minimale ondersteuning. U kiest voor een goedkope werkplekoplossing om kosten te besparen (Draagarmstellingen met gegalvaniseerde basis). In het begin lijkt alles goed te werken, maar dan slaat het noodlot toe: uw systemen worden getroffen door een ransomware-aanval
Tot overmaat van ramp daalt het vertrouwen van uw klanten omdat hun data mogelijk in gevaar is geweest. Wat begon als een voordelige keuze, verandert al snel in een kostbare en stressvolle nachtmerrie. Goede beveiliging en proactief beheer verminderen de kans op storingen en datalekken. Een goed ingerichte werkplek bespaart tijd, wat op lange termijn kosten drukt.
Bij Hupra geloven we niet in goedkoop werk. Wij leveren kwaliteit entransparantie, zodat u zeker weet wat u krijgt en wat het oplevert. Grootvakstellingen voor bandenopslag. De kans op een cyberincident is pakweg 1600 keer groter dan de kans op brand. Cybercriminelen richten zich steeds vaker op mkb-bedrijven, omdat deze vaak minder geavanceerde beveiligingsmaatregelen hebben
Daarnaast vragen nieuwe wet- en regelgeving, zoals de NIS2-richtlijn, om strengere beveiligingsstandaarden. Het risico? Boetes en juridische complicaties als uw bedrijf niet voldoet aan de eisen. De Hupra Moderne Werkplek biedt uitgebreide bescherming tegencyberdreigingen. Met dag en nacht monitoring vanuit het worden verdachte activiteiten direct gesignaleerd en aangepakt. Daarbovenop zorgen we voor: .
Thuiswerkbeleid Laura Smit is werkzaam als journalist. Zij schrijft verschillende teksten voor websites binnen de financiële dienstverlening. Ze heeft een Bachelor Journalistiek van Hogeschool Windesheim te Zwolle behaald. Leestijd 6 minuten 30 april 2025 Bij thuiswerken werken werknemers deels of helemaal thuis (Palletstellingen met kunststof bakken). Meestal is het zo dat ze een deel van de week thuis werken en een deel van de week op kantoor
Het kan ook zo zijn dat werknemers nooit op kantoor werken en dus al hun werk vanuit huis doen. Dat wordt remote werken of telewerken genoemd. De overheid is een voorstander van thuiswerken en moedigt het aan. Zo heeft thuiswerken veel voordelen, zoals minder reiskosten en minder reistijd. Bovendien is er onder thuiswerkers minder ziekteverzuim.
Dat kan in een thuiswerkbeleid of een hybride werken beleid. Dit is een document met een aantal regels en richtlijnen over het thuiswerken en wat je van je werknemers verwacht, maar ook wat ze van jou als werkgever kunnen verwachten. werkplaatsinrichting. Grootvakstellingen voor webshoplogistiek. Denk hierbij onder meer aan de volgende zaken: Onder welke voorwaarden moeten mensen thuis aan het werk? Wanneer en op welke manier moeten je medewerkers bereikbaar zijn? Wat hebben ze nodig voor een optimale werkplek? Zorg ervoor dat de afspraken die je hebt gemaakt ook voldoen aan de wettelijke regels, dan heb je alles op de juiste manier vastgelegd
Zo voorkom je dat je werknemers tegen bepaalde punten aanlopen, waar makkelijk nog een oplossing voor te vinden is. In een thuiswerkbeleid worden standaard een aantal verschillende punten opgenomen. We bespreken de belangrijkste zaken hieronder. Grootvakstellingen in de bouwsector. 1 Spreek af hoeveel uren je medewerkers thuis mogen werken en hoeveel uur ze verplicht op kantoor moeten zijn
Houd je daarbij natuurlijk wel aan de Arbeidstijdenwet, die geldt ook bij thuiswerken. Daarnaast is het verstandig om afspraken te maken over de aanwezigheid bij bijvoorbeeld vergaderingen. Het is namelijk niet altijd handig dat een deel van de deelnemers in de vergaderzaal zit en de anderen via een videocall vanuit huis deelnemen.
Deze afspraken kun je meenemen in je hybride thuiswerkbeleid - Palletstellingen met gaaswanden. 2 Er zijn verschillende vormen van hybride werken. Zo kun je ervoor kiezen dat alle medewerkers op een bepaald moment tegelijk op kantoor moeten zijn, maar niet de hele werktijd. Een andere optie is om de bezetting op te splitsen. Dit kan je doen door de kantoortijd over twee groepen te verdelen, maar je kunt ook kijken naar een bezetting op basis van activiteit
Ook is het een optie om te kijken naar wie er door zijn werkzaamheden aanwezig moet zijn. Stel dat een team veel samen moet werken of moet overleggen, dan is het handiger dat zij meer kantoortijd hebben dan een team dat veel individuele werkzaamheden kan uitvoeren. Tot slot kun je er ook voor kiezen om je personeel zelf te laten kiezen wat ze willen.
3 Voor het thuiswerken bestaan verschillende vergoedingen. In je thuiswerkbeleid schrijf je de afspraken die hierover binnen jouw bedrijf gelden. Zo kun je afspraken maken over een thuiswerkvergoeding of een thuiswerkbudget. Gebruikt je medewerker bijvoorbeeld zijn eigen computer? Ook hier kun je een vergoeding voor geven. 4 Ook bij het thuiswerken moet je als werkgever zorgen voor een gezonde en veilige werkplek en veilige arbeidsomstandigheden voor je werknemers.
Je werknemer mag dus niet zomaar aan de keukentafel gaan zitten. In het Arbeidsomstandighedenbesluit (Arbobesluit) is namelijk opgenomen dat een thuiswerkplek moet voldoen aan de ergonomische beginselen - Magazijninrichting met legbordstellingen. Dit regelt onder andere dat het beeldscherm goed afgesteld staat, mensen bij het gebruik van een laptop een extra toetsenbord en muis kunnen gebruiken en dat de stoel goed ingesteld kan worden
5 Maak in je thuiswerkbeleid afspraken over de bereikbaarheid van je personeel. Op welke manier moet je werknemer bereikbaar zijn, bijvoorbeeld via de chat, mails en telefoon? Denk ook na over wat een redelijke reactietermijn is, zodat collega’s niet te lang moeten wachten op een antwoord en daardoor niet verder kunnen met hun werk.
Bovendien is duidelijkheid belangrijk om irritaties bij je werknemers te voorkomen. Tussenvloeren voor orderpickzones. Iedereen weet hiermee waar hij aan toe is en wanneer ze een reactie van een collega kunnen verwachten. Denk bij dit onderdeel van je thuiswerkbeleid ook na over de werktijden van je personeel. Is het nodig dat iedereen op hetzelfde tijdstip aanwezig is of zijn flexibele werktijden mogelijk? Zeker in het laatste geval is het erg belangrijk om duidelijke afspraken over bereikbaarheid te hebben
Maak daarom in het thuiswerkbeleid afspraken over hoe de werknemers veilig met deze vertrouwelijke gegevens om moeten gaan (grootvakstellinggen). 7 Bij het maken van je thuiswerkbeleid zijn er ook nog een aantal zaken waar je duidelijkheid over moet hebben om het thuiswerken goed geregeld te hebben (Legbordstellingen met transparante bakken). Stel dat je medewerker zich niet aan het thuiswerkbeleid houdt, wat zijn daar de gevolgen van? Ook moet je kijken of er omstandigheden zijn waarin de afspraken over het thuiswerken worden ingetrokken
Neem ook in je thuiswerkbeleid op hoe hij dit kan doen. Als je werknemers thuiswerken, heb je te maken met regels en wetten. Op dit moment bestaat er nog geen aparte wet voor thuiswerken, maar er zijn wel allerlei wetten waar je mee te maken krijgt. De meesten zullen niet nieuw zijn, maar bij het thuiswerken moet je soms net even aan andere zaken denken.
In deze wet staat beschreven dat een werknemer een verzoek mag indienen om thuis te werken. Modulaire legbordstellingen voor groeiende bedrijven. Hiervoor moet hij wel: Minstens een half jaar in dienst zijn op het moment dat de datum voor het thuiswerken ingaat; Het verzoek om te mogen thuiswerken twee maanden van tevoren schriftelijk indienen; Het verzoek niet vaker dan één keer per jaar indienen, tenzij er onvoorziene omstandigheden zijn
Als een werknemer een verzoek indient, mag je dat niet zomaar weigeren en moet je het serieus overwegen. Alleen als er zwaarwegende bedrijfsbelangen spelen waardoor de werknemer per se op de locatie aanwezig moet zijn, kun je een verzoek wijzigen. Ook bij het thuiswerken heb je te maken met de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet).
Dit geldt dus ook voor de thuiswerkplek (Draagarmstellingen met extra stabiliteit) - legborstellinggen. Deze zorgplicht houdt praktisch in dat de werknemer verplicht is om voor een ergonomische werkplek te zorgen. Hierbij moet je denken aan: Een goede bureaustoel Een verstelbaar bureau of een zit-stabureau Een goed beeldscherm Een ergonomisch toetsenbord Goede verlichting Als werkgever ben je dus verantwoordelijk voor de werkplek van je werknemer, ook als deze thuis is
Navigation
Latest Posts
Tussenvloeren Voor Kantoorunits
Legbordstellingen Voor Archiefopslag
Legbordstellingen Voor Logistiek En Distributie